whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2014-03-12
08:34:55

Uppdateringar.
Jag har varit värdelös på att blogga. Men det har hänt massor, och jag har inte orkat sitta vid datorn öht på senaste tiden. 
 
Varit i England i en vecka, var väl helt okej. Träffade min kusin och min brorsdotter (båda är otroligt söta), och kunde bara vara. Med faster var jag ute och åkte rullskridskor, och senare i veckan skridskor. Skönt!
 
När jag kom hem, så blev jag jätteförkyld, så stannade hemma från skolan. Och då, när jag äntligen kände att jag kunde gå till skolan, så hände det som inte fick hända - jag fick åka in akut till sjukhuset, med buksmärtor. Varit där över natten, de kom inte fram till något särskilt. Jag fick iaf en ovanlig dejt med Andreas, hela natten på sjukhuset! Vi åkte buss hem också, då vi fick åka ambulans dit. Måste säga att ambulansen var mysig, fast lite läskig. På morgonen skickade de hem mig, och sa att jag ska vila och ta Alvedon (really?!), och om det blir sämre så ska jag komma tillbaka. Dagen har gått, relativt smärtfritt. Jag lyckades somna ganska tidigt, och var så glad att jag kunde sova... men åh så fel jag hade! Vad händer klockan ett, om inte samma jävla hugg i ryggen/sidan? 
Ringde akuten i kommunen och frågade vad jag skulle göra, de sa kort att jag ska ringa 112. Scary shit, eftersom jag aldrig ringt 112, och för att jag ogillar att ringa. Men just då kändes det som att jag verkligen var tvungen, om jag inte skulle dö pga smärtan. Ringde dem iaf, och de skickade ambulans. Var ganska snabba faktiskt! Så ännu en natt på akuten, där de faktiskt kollade på alla provsvar från natten innan och såg saker som personalen från dagen innan inte har lyckats se. Men andra natten var hemsk, morfinet hjälpte knappt och jag och kräkpåsen var bästa vänner. Fick dock åka hem på morgonen ändå. Fast med antibiotika och smärtstillande (som inte var Alvedon!).
 
De senaste veckorna har jag alltså varit sjuk, och orkat ingenting. Men nu är jag tillbaka i skolan i alla fall.
Dessutom har vi fått kattungar i början av mars, så nu har vi något att se fram emot - när de öppnar ögonen, när de springer runt, osv. De har redan blivit ganska så stora!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: