whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2013-04-27
13:02:05

Hektiska helveteiska veckor och klassisk musik.
Här har jag suttit nu i över en timme och lyssnat på klassisk musik. Sen slog en sak mig, jag har alltid tyckt om DJ Tiësto, särskilt Adagio for Strings, även fast den får mig att vara ledsen. Varför visste jag inte förr att det är en klassiskt stycke egentligen som dessutom klassas som ett av de mest ledsama (ledsna? bra Sverige Alice...)
 
Wellwell.
Just idag är dagen väl helt okej. Inga större förväntningar. Ska nog spela lite piano, känner för det nu efter att ha lyssnat på några låtar så där. Jag är inte bra på det, men man kan ju låtsas till och från, right? 
Och så ska jag och farmor se Requiem for a Dream senare. En verkligen riktigt bra film, så den tycker jag att hon borde se. Dessutom visade jag henne några låtar från filmen och berättade kort om den, så hon är taggad! 
 
Apropå filmer och berätta kort. Jag är så stolt över mig själv som ibland kan få mina lärare att se mina favoritfilmer alltså. Fått svenskaläraren att se Edward Scissorhands och engelskaläraren att se Fight Club. So I do things right somewhere. 
 
Och nu är barnteatern slut också. Spelat den hela veckan och det har bara gått bättre och bättre. Lite separationsångest fick man, men det kommer nya saker snart! Ännu en barnteater för min del. Efter det är det sommarlov, och sommarjobb. Vi får se om jag klarar av det bara, men det borde nog gå.
 
Nu ska jag sluta babbla och gå och spela som sagt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: