whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2013-02-14
15:21:33

Händer det så händer det. Se bara till att det inte händer dig!
Det är Alla Hjärtans Dag idag. Och jag har migrän. Nu har det iofs blivit lite bättre men det är så jävla irriterande. Dessutom så är jag ingen romantisk människa eller så och den här dagen har alltid känts så.. värdelös. Fast det är första gången i mitt liv jag har en pojkvän på Alla Hjärtans Dag. Tur då att han inte är romantisk.
 
Igår var jag på teatern och såg Sound of Music igen. Den här gången var Robin Keller frisk, så jag fick se honom som Kapten von Trapp. Det svåraste var att se Max med tanke på att när vi såg Sound of Music för två veckor sen så har han som spelade Max tagit rollen som Kapten von Trapp. Varje gång Max var på scen kände jag bara att han inte riktigt... var Max. Utan von Trapp. Fast jag tyckte mer om Kellers von Trapp. Dessutom skulle jag faktiskt försöka hålla koll på allting jag har pluggat på innan jag gick dit - dramaturgi - men det sket sig ganska rejält måste jag säga. Man blir så upptagen med handlingen att man inte riktigt kommer ihåg att man skulle hålla koll på vad är vad. Oh well. Jag ska definitivt gå och se den igen! Fanny & Alexander tänker jag också se igen. Även om jag drömmer om Pauline varje natt. Dessutom ska vi på Pygmalion i april. Det blir intressant (och antagligen lärorikt) att se Peter Viitanen spela en vuxen man nu efter att vi har sett honom som Alexander. Underbart.
Hur som helst - kände mig lite forever alone på teatern. Men jag satt mellan två trevliga, äldre par. De var riktigt snälla. Synd att det fanns så många störande ungdomar...
Och ooh! De hade så många problem med mikrofoner på scenen igår. Fru Schraeder har tappat sitt "headset" när hon skulle dansa med von Trapp och Liesl var tvungen att halvskrika efter att hennes mic har gett upp. 
 
 
Imorgon är det sista dagen i skolan. "Bara" två lektioner men sen har jag spec-matte tror jag och efter det ska jag på ett möte. Inte så taggad men det är ett måste. Tänker ta mig till skolan imorgon ändå oavsett om jag har migrän eller inte. Måste ha några böcker under lovet för att plugga... kanske dags att bli en duktig elev och faktiskt börja ta hand om allting? 
 
Har förresten upptäckt The Slaves. Jag skulle ha lyssnat på dem redan för någon vecka sen men har aldrig riktigt kommit ihåg det. Men nu så jävlar. De är riktigt bra dessutom! Lugnande musik är bra.
 
 
Idag fick jag dessutom pannkakor med nutella och Toffifee med ett Alla Hjärtans Dag-kort med en katt på - av farmor självklart. Vi får nu se vad resten av dagen har att erbjuda!
 
Känner mig lite ensam just nu men det går över snart hoppas jag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: