whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2013-02-19
22:15:00

“There is nothing either good or bad, but thinking makes it so."
Min mage dödar mig. Men det är så mycket i skallen att jag snart dör av alla känslor och tankar. Det är lite både och så det blir en mix av onödiga saker här i inlägget.
 
Dagen började bra. Jag var glad, lyssnade på musik, städade till och med! Dansade lite och sjöng. Men nu har allting liksom bara rasat ner. Igen. Det är så typiskt också. Att vara glad en hel dag gränsar alltid med mirakel. Jag tror att jag har lyckats en enda gång med det under det senaste året.
 
Nu när jag sitter här så kommer alla tankar på en gång. Såna tankar som verkligen inte borde vara här. Just nu vill jag att någon ska krama om mig. Men de vet ju inte ens att jag inte mår bra då jag är så bra på att låtsas som att allt är bra.
Hur som helst. Jag tänkte försöka sammanfatta 2012 (snabbt, jag vet) lite. Mest för mig själv så att jag själv ser hur mycket som hände under det året. 
 
Januari
Blev dumpad. Slutade med Risperdal. 
 
Februari
Fyllde 18. Festade. Träffade nytt folk. Resten kommer jag faktiskt inte ihåg... jag slutade ta antidepressiva där någonstans också tror jag.
 
Mars
Inga minnen från den månaden. Som om den aldrig fanns. Eller jo vänta. Min farbror dog! Och så var jag på en mugglis-träff i Stockholm faktiskt. Fick en kontaktperson då också? (eller så var det i april)
 
April
Wrath of the Titans på bio med mamma. Massa fangirling. 
 
Maj
The Avengers. Fangirling. Födelsedagfirande vid dammen som fick igång alla grillningar. Blev kär och vågade erkänna det för mig själv.
 
Juni
Massa festande vid dammen. Klädpoker som jag otroligt nog vann. Morbror dog. Lucas blev inlagd på psyket.
 
Juli
Tillstein kom hit. Jag gick på bio med Andreas. Massa festande. Träffade Louise i Uppsala! 
 
Augusti
Rockstad: Falun! Massa festande. Berättade för Andreas om att jag var kär i honom. Började i världens bästa klass. Jag fick två dvärghamstrar.
 
September
Lucas blev inlagd. Jag fick Trigeminal Neuralgia (hatar fortfarande det namnet...). Jag och Andreas blev ihop. 
 
Oktober
Skulle kunna skriva något opassande men jag låter bli. Började med medicin mot ansiktssmärtan. Blev sjukskriven och det blev en hel del besök på sjukhuset.
 
November
Lucas fyllde 16 och Andreas fyllde 20. Lucas fick en kanin. Var vittne också och fick åka in till domstolen med migrän.
 
December
Åkte till England och träffade min bror och hans döttrar. Har lagt 3D-pussel med dem också. Fick en kram av min bror och min faster. Firade jul & nyår med världens mest underbara "familj" och vann två böcker och pengar i en bokläsartävling. Flyttade till en ny lägenhet. 
 
 
Så well. Jag antar att det var ändå ett rätt "okej" år. Har hänt massor. Och nu har jag i alla fall världens bästa pojkvän. Den mest egoistiska varelsen på jorden. Han smittar mig med det som tur är så jag bryr mig mindre om andra och mer om mig själv! 
 
Det känns som att jag borde åka till Stockholm snart. Det var länge sen och det är ju trots allt en fin stad. Städer är som mest fina på nätterna! Kan vara något från barndomen då jag ofta satt uppe och tittade ut genom fönstret när jag var hos farmor. Hon bodde i en stor stad och jag tyckte att det var så vackert att se en stad på natten. Oh well. 
 
Just nu känner jag för att gnälla. Men jag ska låta bli tror jag. Jag borde... kontrollera min ilska och mina tankar. 
Hell, jag borde kontrollera mig själv överhuvudtaget. Men ibland glömmer jag mig. 
 
Det kanske kommer ett inlägg till mitt i natten när jag inte kan sova och är allmänt frustrerad och irriterad på hela jävla världen. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: