whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2013-03-31
16:57:50

Trigeminusneuralgi och annat som är smått irriterande.
På senaste tiden har mina smärtor i ansiktet blivit värre. Det gör mer ont, och det finns inget som lindrar det.
Jag har tappat bort min medicin mot det, som lindrade smärtan till en viss del. På tisdag eller onsdag ska jag till läkaren och fråga om jag kan få nytt recept + uppföljningsmöte. 
 
Det är riktigt jobbigt att ha det. En del av mig tycker att det är intressant, den andra delen avskyr det. Och liksom, vem skulle tycka om att ha ständigt ont i ansiktet och tänka på massa saker? Sjukdomen är kronisk och kommer antagligen bara förvärras med tiden. Det är så typiskt att det händer mig. Unga människor brukar inte få den, men det händer. Så här är jag, nitton år gammal, med irriterande smärtor i ansiktet resten av livet. Vad har jag gjort för att förtjäna det? Jag och Andreas skojar att jag måste ha mördat flera viktiga personer i mina förra liv. Oh well.
 
Jag måste akta mig för allting, allting från kallt väder till tandborstning. Vad som helst kan få igång en "smärtattack". Även en kram, om någon trycker mot den drabbade sidan. 
Ibland kan jag vakna med feber och svullen tinning (där smärtan mest befinner sig) och det finns inget som hjälper. Jag kan gå och sova igen, och akta mig för att inte sova på fel sida. Problemet är att jag inte alltid kontrollerar hur man ligger när man sover, för att ja, jag sover ju. 
 
Det är hemskt, med andra ord. Det finns en sak som lindrar smärtan dock, har jag upptäckt. En sak som verkligen inte borde göra det. Alkohol. Eller, alkohol kanske inte lindrar just smärtan, men den får MIG att känna mindre än vad jag vanligtvis gör. 
 
Det finns fler nackdelar med det här. Bland annat medicinering & p-piller eller hormonella preventivmedel överhuvudtaget. Det enda som funkar är kondomer eller kopparspiral. Och nu misstänker jag också att jag är allergisk mot latex så... ni kan tänka er hur älskad av livet jag känner mig.
 
Nu har jag druckit två drinkar, och det känns bättre. Inte så bra som jag önskar att det var, men bättre blir det ju inte. Dessutom kommer pollenallergin nu, så... yay! Ehm. Jag kommer vara döende, fysiskt i alla fall, rätt bra tag framöver. 
 
Ha det trevligt! Nu ska jag fortsätta leta efter kaniner på mugglis.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: