whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2013-09-22
14:39:47

Amphetamines increase adrenaline and cocaine gets those synapses in the brain firing really fast.
Här sitter jag, helt borta i skallen igen, arg, ledsen. I en av de "vackra" perioder jag får.
Arg. Ledsen. Ledsen. Arg. Förvirrad. Tankarna snurrar. Klarar jag av det här den här gången?
 
Hur länge har jag klarat av att hålla vissa saker hemliga för vissa människor? Ignoranta, hemska, äckliga varelser.
 
Ibland blir allting bara för mycket. Även för mig.
Jag förvandlas då till en känslokall, känslolös sak, som går runt och lever, men är likgiltig mot allting omkring.
Stunder av svaghet.
 
When the silence takes control.
 

Jag hinner inte ens äta. Jag är inte hungrig. Man behöver mat, ja. Men jag är inte hungrig.
Det här är ett enkelt sätt för mig att upptäcka när jag hamnar i mina maniska perioder, när jag slutar känna av hunger, och är förbannat jävla kreativ. 
 
Stunder av svaghet.
 
When hope becomes the ancient.
 

Hemska hemska saker. Hemska tankar. All kreativitet som inte får komma ut så som jag vill att den ska.
Vad gör jag fel? 
Var gör jag fel?
Varför gör jag fel?
 
Musiken får rädda mig från mig själv. Fantasier. Oändliga fantasier.
Musiken kan beskriva mina känslor så bra, så mycket bättre än vad jag själv kan göra.
Det är otroligt. 
Och skrämmande.
Som om någon skulle sitta i min skalle och visste precis hur jag mår.
 
Igår kom jag fram till att ju mer jag ignorerar Francis, desto mer blir jag Francis. Jäveln har hittat ett sätt.
Även om det är sällan jag känner av honom, så har han väl borrat in sig någonstans där på djupet och väntar på rätt tillfälle att få komma ut, misstänker jag. När jag minst anar det.
Det finns saker i alla människors liv som man inte vill ha, inte vill leva med, men så fort de försvinner så saknar man dem. Francis är en sån sak. Jag har saknat honom, lite. De bra sidor. Inte de dåliga.

 
http://my-negative-dark-thoughts.blogspot.se/
 
 
Hemska tankar.
Hemska tankar.
Vidriga känslor.
 
Aldrig låta dem få bestämma. 
Aldrig.
Aldrig.
Aldrig.
 
Give me tranquilizers, calm the storm inside us.
 
 
Nej.
Nej.
Nej.
Nej.
Nej.
Nej.
NEJ.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: