whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2013-09-18
18:43:40

Fan vad bra jag är alltså.
Jag är så sjukt stolt över mig själv för att jag lyckas avfärda alla jävla "jag kanske ska stanna hemma idag"-känslor och tankar så fort de når mig. Idag är det en sån dag, då jag var nästan övertygad om att stanna hemma.
Men sen så kände jag att nej, jag klarar av den här skoldagen ju. 
Satt i typ två timmar med en kompis i bildsalen och målade min "mobildagis"-kartong, så att den är fin nu, och inte lika tråkig som förut! Och agerade modell för att hon skulle skissa av mig och förbereda sig för morgondagens bildlektion också. Engelskan gick ganska bra, läsförståelseprov, jag tror det gick faktiskt rätt okej. Eller, ännu bättre! Well, hoppas kan man alltid. Bokade in tid för land-redovisning med henne till på fredag nu också. Sen hade vi lunch, och efter det hade jag scenisk gestaltning. Var ensam på lektionen idag så jag fick göra en rollanalys. Kom fram till värsta coolaste saken där, och läraren sa att vi kör på det, så jag är lite stolt pga det också. 
Idrott var okej för att jag fick sitta bredvid bara, då jag redan har gjort det de skulle göra idag. Imorgon ska jag springa däremot, ser fram emot det faktiskt. Det kommer kännas befriande, tror jag. Har bestämt med en kompis att vi ska börja springa tillsammans efter skolan också! 
Och sista lektionen var då historia, och jag har faktiskt läst på läxan till idag. Kan bara säga att det var tur att jag gjorde det, då jag kunde det mesta. Eller, ja, egentligen svarade jag på allt, men var lite osäker vid vissa frågor. Känns lite läskigt att hon ska betygsätta det också, men ja... 

Efter lektioner satte jag mig vid piano med en annan klasskompis och spelade lite. Sen fick jag skjuts hem. And here I am.
Försöker plugga, men kände att jag måste skriva på bloggen för att... för att det har hänt bra saker! I mitt liv, liksom.

Faktiskt, så ska jag försöka skriva lite mer på manuset nu, och plugga till psykologiprovet efter det. Och fixa lite till redovisningen också! Ha. Så jävla bra jag är! 
 
På lördag får jag se Hamlet. Ska gå på Hamlet-premiären med farmor. Och en av mina största drömmar kommer gå i uppfyllelse. Att se Hamlet på teater.
Visserligen är det en moderniserad version av Hamlet, men det blir sjukt coolt att få se den i alla fall! 
 
Adios amigos ~

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: