whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2013-09-01
19:00:30

Inte lätt när det är svårt.
Helgen kom och gick. Jag borde plugga lite, men just nu går ingenting in. Får göra det senare ikväll, alternativt imorgon kväll helt enkelt. För övrigt så känns livet ändå helt okej, måste jag säga. Mycket som kommer hända känner jag, många teaterbesök och så. Ser just nu fram emot Hamlet-premiären och Improvisationsteatern! Efter det hoppas jag att vår teatergrupp - eller i alla fall delar av den - åker och kollar på Necronomicon som Fridus tipsade oss om! Jag tänker göra det. Känns som att det är något för mig.
 
Idag har vi haft besök av Luus hemterapeut och det var jättemysigt, som alltid. Nyss kom vi hem, då min bror som flyttade hemifrån bjöd oss på kaffe och kakor. Känns så ovanligt att nu ha någon man kan hälsa på, som är ens familj dessutom. Alla andra släktingar bor ju kvar i Polen, eller England. Lite svårt att hälsa på bara sådär då.
 
 
Imorgon har jag bara några lektioner, ser fram emot dem som bara den, då de flesta är estetiska! Och så träffar jag fint folk igen. Även fast just nu vill jag bara isolera mig från omvärlden, och inte träffa en enda människa. Eller, några människor vet jag att jag inte vill träffa då det bara blir fel...
 
Nästa helg, om allt går bra, är det planerat att jag och Fridus ska fika och hata världen. Jag tycker verkligen om den här människan, förstår mig precis! Och vi kan alltid hata tillsammans. Känns skönt att planera lite i förväg. Tycker inte om när jag inser att jag har en dag ledig då jag inte gör ett skit, måste alltid vara upptagen. Upptagen upptagen upptagen. Det är så skönt att slippa alla tankar.
 
På tal om ingenting, jag somnade ganska tidigt igår kväll. Och vaknade prick 3, mitt i natten. Timmen jag avskyr mest, den skrämmer mig. Jag gick till vardagsrummet och eftersom Luu också var vaken så tittade vi på Tvillingarna Cramp och sen på Stan Helsing. Runt fem, halv sex somnade jag i alla fall. Intressant, jag vet.
 
Känner hur kreativiteten rinner inne i mig, men jag vet inte vad jag ska göra av med den. Det känns som att jag borde göra något kreativt för Nörd. Men jag vill verkligen inte verka vara så jävla romantisk, för det är jag inte. Men det känns som att han, ja, jag vet inte. Något borde vi i alla fall göra. Kanske något tillsammans. Kanske ska tvinga honom att måla något med mig? Kan vara fint ju. Eller nåt. Ugh. Jävla kreativitet.
 
Bye for now then.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: