whenthesilencetakescontrol.blogg.se

2013-09-14
12:48:53

Kaos, mer kaos, och ännu mer kaos.
Som rubriken lyder, allting är kaos just nu. Jag hostar, jag är snorig, ingen feber och mår relativt bra för att tycka själv att jag är frisk. Lite mirakel-hostmedicin som ger mig den hemska biverkningen "förbannat mycket ont i magen som övergår till förbannat mycket ont i bröstet".
 
Idag är det lördag. Hela veckan sög, för att sammanfatta skiten. Den kanske hade sina ljusa stunder, men för det mesta var det verkligen jobbigt. Inte träffat Nörd på hela veckan heller, så jag kände mig otroligt ensam hela veckan. Det hjälper ju inte då.
 
Bredvid mig ligger det tre katter och sover. Jag ska nog börja med att städa mitt rum, räkna matte och skriva manus. Allt till 1) bra musik 2) berättelser lästa av Ralph Fiennes (tacka Spotify för det!)
Efter det tänker jag belöna mig själv med en av mina favoritfilmer. Antagligen Schindler's List då jag har känt i några veckor nu att jag borde se den igen! Yes. Så får min lördag vara. Vila på mitt eget sätt. 
 
Det enda som möjligtvis stör mig just nu är min hand och nerverna där. Skolsköterskan var nästan helt övertygad om att det rör sig om karpaltunnelsyndrom. Men jag orkar inte gå till vårdcentralen precis en dag efter att jag har varit där med min hosta. Så jag väntar. Antagligen för länge. Jag borde ha kollat upp handen för länge sen då jag har haft besvären i några år. But oh well. 
 
Lördag är det i alla fall. Och jag ska städa, räkna matte, och skriva manus. Och se Schindler's List. Och kanske träffa Nörd. Eller nåt. 
Egentligen skulle jag vara i Uppsala och se massa roliga saker på Stadsteatern, meeeeen nu blev det inte så och jag ska vila hemma istället. 
 
Avslutar lite med ögongodis! <3
 
(de som inte vet - det är min favoritskådespelare, Ralph Fiennes)
 
Nu kom jag förresten på att när jag gick på introduktionsprogrammet, som det så fint heter nuförtiden, så fick jag välja vad jag vill prata om på muntliga nationella i svenska som andra språk. Vad gjorde Alice? Jo, hon babblade på om sin favoritskådis och landade ett MVG på muntliga nationella OCH som slutbetyg. *lite stolt*

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: